Piątek, 21 Czerwiec 2024 r. ,   Alicji, Marty

Remarketing - spraw aby klienci powrócili

   7

Remarketing to jedna ze skuteczniejszych form reklamy która stosowana jest już szeroko przez wiele marek doceniających ten sposób promocji. W dalszym ciągu jednak często nie zdajemy sobie do końca sprawy czym tak właściwie jest remarketing, na jakich zasadach działa, a także dlaczego, warto go stosować i na co powinniśmy zwrócić uwagę przy jego wdrożeniu. W tym tekście odpowiadamy na te wszystkie pytania i staramy się jak najdokładniej przedstawić temat remarketingu.

Remarketing – Co to takiego

Remarketing to tzw. reklama dynamiczna, wtórna czy zwrotna. Niezależnie jednak jakiej nazwy używamy, remarketing jest jednym z najskuteczniejszych i najpopularniejszych sposobów reklamy w marketingu internetowym. Polega on na zbieraniu informacji o osobach, które wchodzą na naszą stronę internetową, a następnie wyświetlaniu im reklam w różnych systemach reklamowych i miejscach w sieci.

Celem remarketingu jest dotarcie do tych osób, które odwiedziły naszą stronę internetową i weszły w interakcję z naszą marką. Remarketing wykonuje się ze względu na dużą skuteczność reklamy w grupie osób znającej już naszą markę. Wdrażając remarketing, budujemy zatem grupę odbiorców takich osób, a następnie emitujemy im reklamę. Reklama ta może dotyczyć zarówno ogólnie naszej marki jak i produktów które przeglądali.

Remarketing od praktycznej strony

Mówiąca o remarketingu od praktycznej strony, przede wszystkim powinniśmy skupić się na dwóch najpopularniejszych systemach reklamowych takich jak Google Ads i Facebooka Ads które oferują reklamę wtórną. To właśnie one oferują największe możliwości związane z remarketingiem i to one będą podstawą działań i remarketingowych w sieci. Jeśli chcemy skorzystać z reklamy wtórnej w Google Ads lub Facebook Ads przede wszystkim powinniśmy aktywować konta reklamodawców. W ustawieniach znajdziemy krótki kod HTML, który musimy dodać na naszej stronie internetowej. 

Jest to tzw. piksel który od tego momentu będzie zbierał informacje o osobach wchodzących na naszą witrynę i tworzył ich listy w systemach reklamowych. Podczas tworzenia kampanii reklamowych w Google Ads i Facebook Ads będziemy mogli wybrać grupę odbiorców którzy odwiedzali naszą witrynę. Będziemy mogli dodatkowo ich segregować pod kątem aktywności na stronie np. przeglądania konkretnych kategorii czy produktów, a także standardowo targetować przy pomocy podstawowych parametrów takich jak wiek, płeć, lokalizacja itp. Da nam to z pewnością możliwość utworzenia dokładnie takiej grupy remarketingowej do jakiej chcemy dotrzeć. Następnie wystarczy jedynie dostosować przekazy reklamowe do takich osób, które będą widziały reklamę naszej marki jeśli będą przebywały na FB, IG, Google czy na YouTube.

Zasada działania remarketingu w systemach reklamowych jest zatem prosta. Użytkownicy którzy wchodzą na naszą stronę internetową są rejestrowani, a następnie możemy wyświetlać im w internecie reklamy naszej marki lub produktów, które przeglądali naszej stronie internetowej. Remarketing może być również statyczny i dynamiczny. Remarketing statyczny będzie wyświetlaniem reklamy osobom która tylko weszły na stronę internetową a remarketing dynamiczny będzie emitowaniem reklamy produktu osobom nas odwiedziły z którym weszli w interakcję na naszej stronie.

Remarketing to również samodzielne działania mające na celu określenie grupy osób, które miały styczność z naszą stroną internetową. Bardzo dobrym przykładem jest proponowanie zapisywania się do newslettera a następnie stworzenie bazy subskrybentów i przesyłanie im wraz z informacjami o marce przekazu reklamowego przy pomocy e-mail marketingu. Jest to bardzo dobre rozwiązanie, które pozwala stworzyć grupę zaangażowanych użytkowników naszego serwisu. Od technicznej strony aby przeprowadzić tego typu remarketing wystarczy na głównej witrynie dodać ofertę zapisania się do newslettera wraz ze bonusem za taki zapis. Może być nim np. kod rabatowy lub inna zniżka czy gratis. Następnie mając bazę legalnie pozyskanych e-maili, wraz z newsletterem możemy przesyłać osobom które były już na naszej stronie internetowej przekaz reklamowy.

Dlaczego remarketing jest skuteczny i się go wykorzystuje

Remarketing to jedna z najskuteczniejszych strategii kampanii reklamowej. Swoją skuteczność zawdzięcza przede wszystkim przypominaniu odbiorcom o naszej marce i budowaniu pozytywnego wizerunku. Poprzez częste reklamy użytkownicy zażywają się z naszą marką co ułatwia podjęcie decyzji zakupowej. Sam remarketing pozwala również na emisję reklamy w grupie osób, które były już na naszej stronie internetowej i realnie były zainteresowane naszą marką. 

To w naturalny sposób zwiększa skuteczność promocji gdyż dużo łatwiej przekonać jest do zakupu osobę znającą już naszą markę aniżeli taką która dopiero się o niej dowiaduje. Remarketing jest również skutecznym sposobem reklamy, gdyż możemy dostosować indywidualny przekaz reklamowy do konkretnych osób, które odwiedzały naszą witrynę. Dzięki temu, iż wiemy jakimi produktami lub kategoriami były one zainteresowane, możemy stworzyć trafniejsze i skuteczniejsze reklamy, a także przekaz reklamowy, który będzie zawierał odpowiednie argumenty w przekonaniu takich osób do zakupu.

Dobrym przykładem jest zaoferowanie przeceny na oglądane przez klienta produkty lub zaproponowanie ciekawych budżetowych produktów jeśli klient obracał się głównie w takich kategoriach na naszej stronie internetowej. Osobom zaś przeglądającym produkty premium, możemy zaproponować usługi i produkty najwyższej jakości, które go usatysfakcjonują.

Jakie korzyści daje remarketing

Remarketing to bardzo korzystny sposób reklamy internetowej, który posiada wiele zalet i korzyści. Przede wszystkim wiedząc już o jego skuteczności, możemy liczyć na efektywność finansową naszych działań reklamowych. Wydając środki na remarketing, wydajemy je na reklamę która ma wysokie — najwyższe szanse powodzenia. Dzięki temu każda wydana złotówka przyniesie nam w najwięcej możliwych profitów i osiągniemy najwięcej profitów w porównaniu z innymi kampaniami reklamowymi. Z drugiej strony do osiągnięcia konkretnego rezultatu możemy potrzebować również mniejszego nakładu środków, co również jest bardzo korzystne.

Kolejnym plusem remarketingu jest to, iż jest on bardzo prosty i możemy wdrożyć go nawet samodzielnie. Nie jest to skomplikowany proces i możemy aktywować go nawet w ciągu kilkunastu minut. Jest to spory plus, który pozwala korzystać ze skuteczności czy efektywności finansowej wszystkim osobom – nawet tym, które nie znają się na marketingu internetowym, prowadzą małe projekty lub są osobami prywatnymi. Na rynku działa również wiele agencji marketingowych, które oferują konfigurację i wdrożenie remarketingu. Dzięki temu nie znając się na digital marketingu, będziemy mogli łatwo zlecić uruchomienie reklamy wtórnej i stosunkowo prosto skorzystać z jej zalet.

Remarketing to również kwestie wizerunkowe. Osoby, które będą napotykały na reklamy naszej marki lub produktów, które już przyglądały i są bliskie ich sercu, będą nawiązywały trwałą relacje i więzi z zapamiętaną marką. Pomoże to regularne i stale budować pozytywny wizerunek marki w oczach odbiorców. Będzie on również bardzo profesjonalny gdyż odbiorcy będą sądzić, iż jeśli nasza marka potrafi wykorzystywać najnowsze technologie reklamy, ogólnie jest nowoczesna, kompetentna i profesjonalna.

W jakich sytuacjach warto korzystać z remarketingu

Z remarketingu warto korzystać przede wszystkim jeśli działamy w branży, w której pozyskanie klienta jest bardzo trudne. Są to branże niezwykle popularne z dużą konkurencją lub branże premium, gdzie koszt produktu lub usługi jest bardzo wysoki. Dzięki remarketingowi uzyskujemy wtedy szansę na pozyskanie dodatkowych klientów, a także zwiększenie rentowności naszej reklamy.

Remarketing warto wdrożyć już na początku budowania naszego sklepu internetowego lub witryny marki. Nawet jeśli wtedy nie myślimy jeszcze o reklamowaniu się na dużą skalę, regularne pozyskiwanie potencjalnych odbiorców i budowanie listy remarketingowej z pewnością zaowocuje wielkimi profitami w przyszłości. W momencie kiedy będziemy chcieli skorzystać z kampanii reklamowej będziemy mogli wdrożyć remarketing i uruchomić go od ręki. Będzie to dużo korzystniejsze rozwiązanie aniżeli instalacja piksela FB czy Google i oczekiwanie na utworzenie przynajmniej wąski grupy remarketingowej, w której będziemy mogli wyemitować naszą reklamę.

Remarketing warto również wdrażać w sytuacjach kiedy poszukujemy naszego głównego czy skutecznego sposobu reklamy internetowej. W wielu sytuacjach będziemy pozytywnie zaskoczeni tą formą reklamy która będzie przynosiła wiele korzyści i profitów. Możemy zatem sprawdzić czy remarketing w naszej sytuacji będzie opłacalny i w ten sposób zwiększyć skuteczność reklamy internetowe.

Z remarketingu powinniśmy też korzystać jeśli prowadzimy intensywne i szeroko zakrojone działania reklamowe. W takiej sytuacji gdy chcemy wykorzystać maksymalny potencjał naszej marki i przede wszystkim zależy nam na skuteczności, remarketing będzie obowiązkowym elementem który należy wdrożyć. Często może się okazać, że będzie to jeden z kluczowych filarów naszej reklamy internetowej w sieci generujący dla naszej marki spore zyski i duże zainteresowanie odbiorców.

Przydatna porada

Bardzo przydatną paradą odnośnie remarketingu będzie zadbanie o częstotliwość wyświetlania reklam w systemach reklamowych. Często popełnianym błędem jest uruchomienie remarketingu i nieskonfigurowanie tego elementu. W efekcie użytkownicy którzy byli już na naszej stronie internetowej, są bombardowani przez cały dzień tymi samymi reklamami na różnych stronach. W efekcie może prowadzić to do irytacji na także negatywnych emocji związanych z naszą marką. Jeżeli zatem wdrażamy remarketing powinniśmy określić maksymalne kilkurazowe dzienne wyświetlenie reklamy remarketingowej osobie która była na naszej stronie internetowej.


Fabryka Wydarzeń  jest nowoczesną agencją eventową świadczącą szeroki pakiet nowoczesnych usług. W ofercie znajdują się eventy online organizowane przy użyciu najnowszych technologii, kreujące wizerunek firmy eventy biznesowe, a także odpowiadające na potrzeby obecnych czasów -...
ForceGSM to zdecydowany lider w zakresie serwisowania i naprawy telefonów, tabletów i komputerów. Doświadczeni specjaliści przeprowadzą wszelkie niezbędne działania mające na celu usunięcie wszelkich usterek, uszkodzeń mechanicznych oraz wad fabrycznych. Pracownicy zajmą się każdym...
Potrzebujesz lub Twoi najbliżsi profesjonalnego wsparcia specjalisty takiego jak na przykład lekarz psychiatra, seksuolog, psycholog, ponieważ nie potrafisz sobie sam poradzić z problemami zdrowotnymi, których podłoża należy szukać w ludzkiej psychice? Jeśli tak, skorzystaj z oferty...



Python jest jednym z najpopularniejszych języków programowania na świecie. Jest łatwy do nauczenia i posiada wiele zastosowań, od tworzenia...
Python jest jednym z najpopularniejszych języków programowania, który cieszy się dużym uznaniem wśród analityków danych i naukowców. Jego...
Marcin Tyrański jest niezwykle utalentowanym freelancer, który specjalizuje się w kampaniach Google Ads. Z jego wiedzą i doświadczeniem, każde...