Wtorek, 21 Maj 2024 r. ,   Donata, Kryspina

Nie tylko pozycjonowanie stron jako forma promocji w Google

   9

Google to wiele możliwości i form reklamy. Marka ta będąc monopolistą na rynku internetowym daje zatem kompleksowe możliwość promowania się w sieci. Ogólnie istnieją 4 najpopularniejsze typy reklamy, które łącznie w swoich kombinacjach i opcjach umożliwiają reklamowanie się na setki tysięcy sposobów. W tym tekście prezentujemy 4 typy promocji w Google takie jak pozycjonowanie, reklama na YT, reklama graficzna i płatne wyniki wyszukiwania oraz dokładnie je opisujemy i podpowiadamy, którą formę warto wybrać w konkretnej sytuacji
.

Płatne wyniki wyszukiwania

Pierwszym sposobem reklamowania się w Google są płatne wyniki wyszukiwania. Jest to wręcz klasyczny sposób reklamy, gdyż to właśnie na nim Google zbudowało swoją potęgę. Jeśli chcemy reklamować się w ten sposób musimy stworzyć konto reklamowe w Google Ads — systemie Google. To właśnie w nim będziemy konfigurować wszystkie ustawienia reklamy takie jak hasła pod którymi chcemy być widoczni, stawki jakie jesteśmy w stanie zapłacić za reklamę czy wiele innych jej parametrów. 

Reklama w postaci płatnego wyniku wyszukiwania jest możliwa do stworzenia samodzielnie. Wynik ten możemy ustawić na pierwszych pozycjach w rankingu wyników w Google. Znajdują się one nad 10 cioma organicznymi wynikami i są jedynie oznaczone tagiem Reklama. Oprócz tego nie różnią się one niczym od tych standardowych i są chętnie klikane przez użytkowników. Samodzielnie określamy pod jaką frazą mają być widoczne nasze wyniki, a płacimy za nie jedynie wtedy, kiedy użytkownik kliknie w link i przejdzie na nasza witrynę.

Jest to bardzo prosty i łatwy sposób reklamy w Google. Możemy też uruchomić go samodzielnie lub zlecić to zadanie agencjom interaktywnym. Dużym plusem jest też płacenie stawek w zależności od popularności danego hasła oraz możliwość zarządzania budżetem i ustawie limitów. Plusem będzie też możliwość szybkiego i łatwego uruchomienia reklamy oraz pozyskania klientów na nasza stronę od ręki, bez oczekiwania na efekty pozycjonowania strony www.

Pozycjonowanie stron www

Alternatywnym sposobem reklamowym Google do płatnych wyników wyszukiwania jest pozycjonowanie strony internetowej. Jest ono przez większość osób uważane za najpopularniejszy sposób promocji w sieci, a pozycjonowanie umożliwia dokładnie to samo co płatne wyniki wyszukiwania, czyli znalezienie się na wysokiej pozycji w wyszukiwarce Google pod danymi hasłami. Efekt ten jest jednak osiągany nieco inaczej — bez płacenia za wysoką pozycję. 

Samo pozycjonowanie jest darmowe i możliwe dla wszystkich. Możemy wdrażać je samodzielnie lub zamówić prywatnie usługę pozycjonowania, gdzie agencje SEO lub specjaliści wykonają wszystkie zadania za nas. Pozycjonowanie stron internetowych jest dostosowaniem ich i konfiguracją do wyszukiwarki Google, aby ta uznawana je za wartościowe i kompletne oraz proponowała jako pierwsze wyniki wyszukiwania gdy użytkownicy wpisują do wyszukiwarki konkretne hasła. 

Pozycjonowanie stron www odbywa się poprzez optymalizację samej strony www i działania pozycjonujące poza nią. Do najważniejszych działań pozycjonujących należą: dostosowanie kodu i silnika witryny, przyspieszenie wczytywania się i działania strony, analiza i dobór fraz kluczowych na stronie oraz dodawanie na niej i publikowanie contentu, stworzenie mobilnej wersji strony, regularne aktualizacje, linkowanie wewnętrzne i zewnętrzne czy świadomie zadbanie o metadane. Jest To jedynie kilka z kilkuset czynników, które wpływają na pozycję witryny w Google. Jeśli dostosujemy je wszystkie w odpowiedni sposób, będziemy mogli liczyć na wysoką pozycję w Google i napływ dużej ilości użytkowników na naszą stronę.

Korzyści pozycjonowania to przede wszystkim tani i efektywny sposób na reklamę. Przeznaczenie środków na pozycjonowanie jest dużo bardziej opłacalne niż inna reklama. W długofalowej perspektywie pozycjonowanie jest zatem ekonomicznym sposobem promocji w Google. Promowanie samej strony tak jak w przypadku płatnych wyników wyszukiwania umożliwia elastyczne reklamowanie się i pozyskiwanie ruchu bezpośrednio na nasz serwis. Pozycjonowanie jest też w wielu przypadkach łatwe np. gdy promujemy swój biznes lokalny. Na rynku działa wiele agencji SEO, które oferują tego typu usługi. Dzięki pozycjonowaniu możemy pozyskiwać ruch z wybranych przez nas fraz i haseł oraz robić to komfortowo czy regularnie. Raz wypozycjonowana strona www będzie też dawała nam ruch przez długi czas, a regularna obecność w sieci to możliwość pozyskiwania wielu klientów.

Reklama na YouTube

Reklama na YT działa nieco podobnie co płatne wyniki wyszukiwania. Również uruchamia się ona w Google Ads i określa się, jakie osoby o jakich parametrach mają zobaczyć naszą reklamę. Mogą być to dane składające się z kilkuset czynników od lokalizacji i płci po zainteresowania czy aktywność na portalu. Reklama na YouTube wyświetlana jest w wielu formach. Mogą być to banery tekstowe wyświetlane podczas odtwarzania filmów, banery graficzne w prawej kolumnie oraz różnego rodzaju reklamy wideo o różnej długości i z opcjonalną możliwością ich pominięcia w trakcie odtwarzania filmu. 

Ogólnie istnieje wiele kombinacji i umiejscowień reklamy. Głównymi plusami tego sposobu jest możliwość zaprezentowania reklamy w trzech wersach — tekstowej, graficznej i wideo w atrakcyjnej formie. Reklamy te są pozytywniej odbierane przez użytkowników niż inne reklamy sieci. Mamy też praktycznie nieograniczony zasięg i możliwość uzyskania dużej liczby klientów — nawet o niszowych wymaganiach, gdyż YT jest drugą największą wyszukiwarką w sieci.

Reklama graficzna na stronie www

System reklamowy Google Ads umożliwia nam również emitowanie reklam graficznych oraz video na stronach www swoich partnerów. Są to strony, które przystąpiły do programu Google AdSense i spełniają kryteria jakościowe. Google dzieli się z witrynami zyskami z reklam w zamian za możliwość ich wyemitowania. Reklamy te mają formę różnego rodzaju banerów wideo i graficznych umieszczonych na serwisie. Uruchamia się je tak samo jak płatne wyniki lub promocję na YT w Google Ads podając te same parametry odnośnie harmonogramu, budżetu czy targetowania. 

Plusem tego typu reklamy jest fakt, iż są one dostępne w różnych wielkościach i formach. Dzięki temu nie są ograniczone standardem wyszukiwarki lub YouTube. Poprzez to możemy zareklamować swoje produkty w efektywny sposób, ukazując wszystkie ich zalety. Jest to zatem możliwość rozszerzenia targetu przy wąskich grupach docelowych np. niszowych i wyemitowanie reklamy osobom o konkretnych cechach, które nie korzystają z YT i wyszukiwarki, a przeglądają strony internetowe.


Dla większości osób copywriting to po prostu pisanie tekstów. A przecież tak wcale nie jest. Tylko osoby totalnie niezaznajomione z tą branżą mogą ją zdefiniować w tak prosty sposób. W rzeczywistości bowiem każdy copywriter na ogół jest odpowiedzialny jednocześnie za różnego...
Reklamowe24 to jeden z największych dystrybutorów gadżetów marketingowych w naszym kraju. Od ponad 10 lat zajmujemy się sprzedażą produktów zwiększających rozpoznawalność polskich przedsiębiorstw. Stawiamy na wysoką jakość naszego asortymentu, który posiada niezbędne certyfikaty i...
ForceGSM to zdecydowany lider w zakresie serwisowania i naprawy telefonów, tabletów i komputerów. Doświadczeni specjaliści przeprowadzą wszelkie niezbędne działania mające na celu usunięcie wszelkich usterek, uszkodzeń mechanicznych oraz wad fabrycznych. Pracownicy zajmą się każdym...



Python jest jednym z najpopularniejszych języków programowania na świecie. Jest łatwy do nauczenia i posiada wiele zastosowań, od tworzenia...
Python jest jednym z najpopularniejszych języków programowania, który cieszy się dużym uznaniem wśród analityków danych i naukowców. Jego...
Marcin Tyrański jest niezwykle utalentowanym freelancer, który specjalizuje się w kampaniach Google Ads. Z jego wiedzą i doświadczeniem, każde...