Czwartek, 28 Wrzesień 2023 r. ,   Marka, Wacława

Jak przygotować portfolio copywritera?

   5
copywritingChciałbyś pracować w copywritingu i domyślasz się, że potrzebne ci będzie do tego dobre portfolio, ale jak na razie nie jesteś go w stanie stworzyć, bo nie masz żadnych takich tekstów, które mógłbyś w nim zawrzeć i które mógłbyś bez wstydu pokazać potencjalnym klientom, podpisując się pod nimi swoim imieniem i nazwiskiem? W takim razie pora zadbać o podstawy. Do stworzenia portfolio rzeczywiście potrzebujesz pierwszych tekstów, a kurs na copywritera pomoże ci je stworzyć. 

Najprawdopodobniej już w jego trakcie będziesz mógł zrealizować kilka prostych zleceń. Przygotowane w ich ramach teksty umieść w swoim pierwszym portfolio. Nie martw się tym, że nie są one zupełnie idealne i że mógłbyś napisać je lepiej. Z czasem, gdy zdobędziesz pewien warsztat i nabierzesz większej wprawy, każdego dnia będziesz pisać świetne artykuły, dzięki czemu twoje portfolio wypełni się wprost samoistnie.

A portfolio jest obowiązkową wizytówką każdej osoby pracującej w branży kreatywnej. Mają je wszyscy profesjonalni copywriterzy. Zanim klient da ci zlecenie, będzie chciał zapoznać się z próbką twoich tekstów, poznać twój styl i przekonać się, jakie masz w ogóle umiejętności. W portfolio zawsze umieszczaj więc wyłącznie te naprawdę najlepsze artykuły. 

Nawet najlepszemu copywriterowi czasem zdarzy się popełnić jakiś fatalny tekst, jednakże do tych porażek nie musisz się przyznawać przed innymi, a już na pewno nie powinieneś prezentować ich klientom, z którymi chcesz dopiero zacząć współpracę. Znajdź więc takie swoje teksty, które najlepiej obrazują twój styl. Możesz też stworzyć pewne treści specjalnie z myślą o portfolio. Czasem warto bowiem poświęcić im ciut więcej uwagi. To one mają być przecież twoją wizytówką.

Innym genialnym pomysłem będzie natomiast założenie własnego bloga internetowego. Nawet kurs na copywritera często zachęca początkujących do kierowania własnymi stronami. Są one zdecydowanie mile widziane i w portfolio, i w CV. Zleceniodawcy zawsze patrzą bardziej przychylnym okiem na tych copywriterów, którzy nie tylko tworzą treści dla stron, ale również sami się tymi stronami zajmują.


Czy praca copywritera jest prosta? No - w teorii z całą pewnością tak. No bo co może być w tym trudnego? Copywriter ma jakieś zlecenie, więc musi tylko przysiąść na godzinkę do komputera i wystukać na klawiaturze nowy tekst, a następnie przesłać go do klienta i otrzymać solidne...
SEO copywriting to pisanie treści, które pomogą poprawić ranking witryny w wyszukiwarkach. Jest to istotna część SEO i może ją wykonać każdy, kto ma podstawowe umiejętności pisania, ale może być również zlecona profesjonalnym pisarzom. Ważne jest, aby każda firma, która chce,...
Reklamowe24 to jeden z największych dystrybutorów gadżetów marketingowych w naszym kraju. Od ponad 10 lat zajmujemy się sprzedażą produktów zwiększających rozpoznawalność polskich przedsiębiorstw. Stawiamy na wysoką jakość naszego asortymentu, który posiada niezbędne certyfikaty i...



Marcin Tyrański jest niezwykle utalentowanym freelancer, który specjalizuje się w kampaniach Google Ads. Z jego wiedzą i doświadczeniem, każde...
Jeżeli szukasz wysokiej jakości rolet czy też żaluzji, to musisz zapoznać się z ofertą naszej firmy. Możemy pochwalić się bardzo szerokim...
Potrzebujesz lub Twoi najbliżsi profesjonalnego wsparcia specjalisty takiego jak na przykład lekarz psychiatra, seksuolog, psycholog, ponieważ nie...